torsdag 22 juni 2017

Söta

Från början tänkte jag att killarna skulle få gå i varsin hage så länge Plutt är här men Fester är inte det minsta sur på Rucj så de får gå tillsammans då och då. Rucj blir mer och fullfjädrad hingst för varje dag vilket är hysteriskt roligt (och praktiskt just nu) men så fort jag släpper ihop dem fjäskar han som ett litet föl varpå Fester nästan hinner bli frustrerad, haha, han bara "öh du, det är lugnt"... råder väl liksom inga tvivel om vem som är den riktiga mannen i huset.


En annan gullig grej är att Plättan pratar med sin mage, först trodde jag att det var något slags sammanträffande och att hon egentligen pratade med doften på mig (som stod vid hennes flank) men nu har det hänt flera gånger, hon kanske förstår svenska så hon vet vad vi förväntar oss....? Möjligtvis är det ett helt normalt förfarande med en helt vanlig förklaring men i mina ögon är det i alla fall fruktansvärt gulligt om hon nu faktiskt är dräktig. Hon vänder alltså halsen, stoppar huvudet mot magen och pratar på ordentligt, det låter som att hon hälsar på en ny häst. Måste försöka få det på film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar