torsdag 15 juni 2017

NU så

Eftersom jag visste att det var brunst den här veckan som gällde började jag misströsta och bokade preliminär tid för att spruta igång brunsten. Igår var vi uppe till närmare kl 23 och testade/nosade och höll på, helt utan resultat...

Men i morse var det annat ljud i skällan och jag har väl aldrig i hela mitt liv blivit så glad för att se ett sto lyfta på svansen - haha! Det är förstås en lättnad att slippa spruta henne och stackars Fester får väl snart en hjärnblödning av all teasing som inte leder till någonting.

Jag valde att byta ut Fester mot Rucj, för att skona hingstungen lite, när jag testade läget för en stund sedan och hon ställde upp sig direkt och undrade varför det aldrig blev något. Rucj gör nämligen allt utom att hoppa på och naturligtvis får han inte komma ända fram till henne ändå.

Lilla pluttan har varit så pass positiv hela tiden att jag faktiskt känner mig ganska trygg med detta, min skräck är ju att Fester blir sparkad men eftersom jag sluppit se henne det minsta "arg" är jag tämligen lugn, spännande är det i alla fall.


För övrigt har jag verkat en handfull hästar, mockat ur hagarna och borstat/tvättat både Plätt, Rucj och Fest (ja inte allt just idag då jag gjorde hälften av ovan nämnda igår). Nu ska jag försöka hinna ta ut Caspar och möjligtvis Fenja också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar