söndag 25 juni 2017

Men din lilla busa!

Och hej och hå vilken överraskning jag fick igår när jag skulle natta hästarna. Lilla rara Plätthästen hade tagit sig ut på egna äventyr... så särskilt dramatiskt var det egentligen inte då hon helt enkelt stod på fel sida om sin tråd och befann sig i "ingenmansland" mellan hennes och Rucjs hage - dvs fortfarande två stängsel kvar till frihet eller Fester.

Jag såg ju direkt att hennes stängsel låg ned och innan jag hittade henne med blicken hann jag få en hjärtattack aktiebolag (alltså verkligen :P). Hon har aldrig visat några rymningstendenser, strömmen är ordentligt stark och tråden + några stolpar låg en bra bit in i hennes egna hage så jag räknar med att det var en olyckshändelse då hon alltid rullar sig precis i hörnet varpå jag förmanar "du kommer hamna på fel sida en vacker dag om du envisas med det där"...

Att ha hästar som inte känner varandra "tråd i tråd" är ingenting jag ägnar mig åt så trots att de gick där och hade det trevligt fick hon snällt gå tillbaka till sin hage, jag var dock schyrre och byggde ut den så kanalen bara är 5-6 m istället för tidigare 10-12, jag hade varit där vid kl 19 och det här var vid 22-tiden så hon kan inte ha gått där särskilt länge i alla fall.

Tack och lov (!!) har hon inte ådragit sig ens en skråma .

Så nöjda... ja förutom Fester då som tyckte det var ruggigt orättvist:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar