onsdag 21 juni 2017

Hoppas, hoppas...

Kunde inte bestämma mig om det var läge att betäcka igår eller inte. Hon peakade helt klart sön-mån men vi hade världens oväder igår vilket inte gjorde det helt enkelt att läsa henne, hon ogillar åska och hagelskurar gör väl ingen glad...

Anyway, gjorde iordning pållarna och tänkte betäcka men ångrade mig efter ett varv runt henne. Fester satte förmodligen omedelbart ut mig på annons under "ägare bortskänkes".

Hade vi betäckt på måndagen hade jag varit helnöjd men nu är jag lite nervös och spänd. Har bokat tid för ultraljud så nu kan vi bara vänta och hålla tummarna. Skulle det inte ha tagit sig denna gången känner jag mig i alla fall väldigt trygg med att jag nu "kan" henne och kan redogöra brunstförloppet utantill i sömnen.

Trion stora hästar har fått stå tillbaka en del men jag tog ut Caspar en sväng för någon dag sedan och jag har tränat en del frihetsdressyr med Rucj. Fenja har haft en bautabula på ett framben, förmodligen något bett av något slag men jag ville inte riskera att träna henne innan den visade att det inte var något värre, bulan försvann på två dygn men avlöstes av ett riktigt otäckt bett på ganaschen så vilan fortskred då det ej gick att ha huvudlag på henne - NU börjar det se ok ut så förhoppningsvis hinner vi med lite action av något slag denna veckan.



Har inte riktigt förstått att sommaren är in full affect och känner mig redan bitter över allt man aldrig hinner med. Tiden sväljs av att bygga - och mocka hagar samt underhålla stängsel nu när vegetationen äter upp de nedre trådarna, hästarna skall smörjas, sprayas, täckas och tvättas och hur mycket jag än tycker om alla fem hästarna önskar jag att de åtminstone kunde stå på/i samma ställe/hage allihopa, man gör liksom nästan inget annat än bär vatten till någon hink någonstans... haha.

Nu blir det förhoppningsvis mer utrymme för fokus på själva hästarna ett tag framöver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar