onsdag 2 november 2016

Säger upp mig

Helt plötsligt blev det vinter, prognosen flaggade för snö/minusgrader med så kort varsel att jag inte hann förbereda mig så väl som jag tänkt mig, man ska hinna mocka ur hagarna fullständigt och se över samtliga stängsel och slå ned de stolpar man kan komma att behöva under vintern samt plocka undan allt som finns på marken (diverse hinder och annat lekmaterial) och icke att förglömma sladda ridbanan (för hand ja) så den är plan innan det fryser på.

Med cirka 70% arbete utfört känner jag mig sjukt less och sätter hoppet till att skiten smälter bort inom överskådlig framtid. Vädret tar knäcken på både mig och araberna. Ska jag verkligen ha fyra hästar att sköta en vinter till, det hade jag inte räknat med, vet inte hur jag ska klara det ärligt talat.

Kul Jul.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar