lördag 19 november 2016

Härliga tider

Ja nu har man precis som utlovat kunnat hålla sig för skratt, jag har funderat på att överge hästeriet till förmån för en kattunge (alternativt den beryktade frimärkssamlingen) både en och två gånger under den gångna veckan, sliter dubbelt så hårt som vanligt och får hälften så bra resultat.

Vädergudarna har sannerligen levererat konstant ödessymfoni. Som jag brukar säga: hatar allt.

I torsdags hade Salsa besök av equiterapeut. Jag ville kolla upp henne då jag fått svårare och svårare att "hitta tillbaka" (till vår nuvarande nivå) efter provridningarna.  

Vid tillfället var jag så blöt, kall och allmänt less på att existera att jag målade fan på väggen och befarade att det inte ens skulle gå att göra en ärlig bedömning av henne då hon stått i en avgränsad men ändock (trots oerhörda ansträngningar) isig del av hagen i flera dagar, dessutom var hon mitt uppe i att högbrunsta, Salsa är därtill måttligt road av nya människor så läget var synnerligen på topp.

Hon visade sig dock snabbt vara helt ok fräsch och när hon insett att det inte förekom några sprutor i bagaget var hon riktigt glad i ET:n som fick henne att verkligen njuta av behandlingen.



Jag har tagit ut Fenja plikttroget varenda dag, hon är nog den som tar blötsnö på tvären bäst av alla så vi har åstadkommit någorlunda normala träningspass vädret till trots, underlaget har varit läskigt i varierande grad så det blir inga större utsvävningar men överlag har vi haft goda stunder även om överskottsenergin tagit överhanden ibland.

Snön har sedan länge gett vika för sin mindre angenäma form is men förhoppningsvis kommer stigande temperaturer fortsätta äta på skiten tills endast klafs och lera återstår. Hääärliga tider!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar