fredag 11 november 2016

Mer snö...

...men det väntas plusgrader enligt prognosen så jag har skottat plus krattat/sopat (i hagen alltså) som den maniska hästgalning jag är.

Orka börja med halka redan nu. Nej men sluta vara så drygt hela tiden.

Gick en kort sväng med Fenja idag och det var laddat som faen men vi tog oss i alla fall i mål.


Jag har upptäckt att jag fått nå fel i fötterna vid ridning vilket är tortyr för en sits-diktator som mig och för att felsöka satt jag upp på min stora vita kamel för någon dag sedan. Rucjs skritt är som svår sjögång, sitter man inte med i rörelsen blir det genast talande var ens svagheter finns, jag antar nämligen att det är något "längre upp" som spökar och visar sig i skänklarna men jag kunde inte känna något utöver viss rygg-/nacksmärta helt enligt facit.

Jag tänker inte rida om jag sitter snett, nu rider jag ju egentligen i princip bara på Salsa men tanken är naturligtvis att även Fenja ska bli ridhäst, ja jävlar vad trött jag blir.

Söt Salsa med bihang innehållande en nedtrampad häl och en horisontell dito:


Fester var ytterst träningssugen igår och bjöd på några fina små luftsprång utöver många balanserade stegringar.


Kommer verkligen kunna hålla mig för skratt om snön blir till is men smälter den bort fullständigt är jag bara glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar