torsdag 10 mars 2016

Tjohej

Åh maj gaaahd jag är så trökig... nä men jag är så trött på all snö och förestående ishav som smyger sig sakta på nu. Nu måste jag ta mig i kragen och leva lite i nuet, i dagsläget är det ok underlag och alla hästarna mår bra, ändå är det svårt att hitta någon riktig energi och vilja.

Tänkte ta en skön lång skogstur med lilla bruna igår för att hitta tillbaka till lite livsglädje, så blev det inte riktigt...

Sprätthönan var helbäng och skrittade inte många steg under de 75 minuter vi var ute. Salsa behöver hållas igång ordentligt för att vara sig själv men eftersom hon var ur kondition när hon kom kan jag inte köra på i det tempo/den frekvens som hon behöver, ett par turer till så är hon lugnet själv igen, tänker rida henne i grimma idag så hon besparas lite obehag när jag blir tvungen att "hålla i"... haha. Det är svårt att vara känslig och samtidigt inte kunna låta bli att ligga på.

Jag tänker även ge mig på att ta ut Fenja idag, har en plan men som vanligt försöker jag vara beredd att tänka om, förhåller mig extra försiktig när jag är medveten om att jag själv inte är på topp. Med försiktig menar jag inte nödvändigtvis ur säkerhetsståndpunkt utan syftar snarare på svårighetsgraden.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar