torsdag 24 mars 2016

Bra start

Tog mitt fina Frieserdjur och trampade resolut ned för hela backen igen, denna gång var det en betydligt mer vaken och avvaktande häst som intog omgivningen på ett lite lagom skeptiskt sätt, men vi gjorde det!

Efteråt var hon riktigt nöjd med sig själv och ville gärna fortsätta "kolla lite här bah".


Salsa och jag hade en halvgalen ridtur igår, tror vi hade lerstänk på precis allt innan vi var färdiga, underlaget är jättetråkigt just nu (blött, mjukt, isigt och spårigt) men nu är det inte långt kvar tills man kan räkna hem våren ordentligt.

Bilder från någon vecka sedan:



Rucj är fortsatt villig att prestera i frihetsdressyren vilket känns toppen, jag låter bli att be om någonting om jag inte verkligen känner att han själv vill, vid två tillfällen har han stegat fram till mig och erbjudit jambette och en liten stegring när jag bara passerade genom hagen - tror knappt det är sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar