tisdag 29 mars 2016

Fokus

Igår tog jag och liten brun tag i lite seriösare övningar på ridbanan.

Jag lade ut fyra stycken travbommar efter ena långsidan och även två cavaletties på en volt.

Vi fokuserade sedan på att trava vilket jag sällan ägnar mig åt när det gäller hoppning men för att komma runt de hysteriska brallningarna ville jag ge det ett allvarligt försök och det gick mycket bra.

Jag är skitnöjd med henne.

Vi skuttade över en cavalettie och red sedan öppna till nästa, skuttade över den och red sedan sluta till den första igen osv...

De fyra travbommarna rullade jag sedan ihop till två små studs/galoppbommar vilket visade sig vara en större utmaning och där pep hon iväg i klassiskt manér en eller två gånger men hon hoppade fantastiskt, höll sig relativt lugn och var för första gången inte genomsvettig efteråt.

Jag har hunnit träna lös på banan två gånger sedan snön försvann och resultatet har varit lyckat men hon har hetsat upp sig nå väldigt så nu ska vi lägga lite större vikt vid att lösgöra och hitta avslappningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar