söndag 7 februari 2016

Rubrik

Jag vill alltid skriva "kämpar och sliter" som rubrik, haha, men kvoten må vara nära nog nådd för just den känsloyttringen...

Anyway, har kämpat med Fenja vill jag lova, i förrgår stod hon på bakbenen som vore det en egen gångart och vi nödgades slåss om det ett antal gånger vilket jag undviker i det längsta men när hon systematiskt landar på mig (så jag tvingas hoppa undan) finns det ingen återvändo.

Vi lyckades inte avsluta på ett tillfredsställande sätt så jag gav henne några timmar ifred och sedan tog vi nya tag.

Jag valde att ta ner henne till ridbanan för att där ställa fram lite bommar och grejer som vi kunde ha till hjälp för lite enkla ledövningar, tålamodsprövande så in i h*lvete då hon blåste drake varannan minut åt allehanda "störningsmoment" men jag höll ut och efter trekvart hade vi tagit oss igenom allt på ett bra sätt från båda hållen.

Jag ville inte under några som helst omständigheter behöva bli osams med henne igen så vi tog det mycket lugnt och höll oss till skritt.

Väldigt nöjd med hur vi tog oss till och från banan, det var längesedan hon gick så långt själv och jag vet inte om jag ens försökt gå dit utan hjälp tidigare, kan hända var det premiär och det löste vi bra.

Igår fick jag hjälp att ta mig ut med båda brudarna så nu finns det bildbevis på våra handhäst-bravader.

Storleksskillnaden är för gullig, kolla hovarna, söta <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar