söndag 14 februari 2016

Dagen

Tog ut flickorna vid hand (Adam var med så han ansvarade för lilla bruna) i skogen nedanför hagen. Man får se upp med var man sätter fötterna nu när vi fått lite pudersnö ovanpå isen men jag rekade innan snöfallet så jag vet på ett ungefär hur det ser ut utanför hagen där vi kan tänkas gå.

Fenja var stentokig, hon bockade som aldrig förr, vi höll oss i en glänta som Fenja bara passerat någon gång tidigare så när hon lade sig ned och rullade (!) ville jag grina av stolthet - vilken modig tjej!

Sedan en tid tillbaka går killarna inte tillsammans dagtid, detta naturligtvis för att få ordning på deras respektive viktproblem, den goda nyheten är att Rucj äter upp all mat varje dag.

Den anskrämliga knasbollen behöver bara äta upp maten för att jag ska bli nöjd... haha, för jag är verkligen  nöjd, han har aldrig tidigare ätit allt jag serverat honom.

Nu får Rucj 12-13 kg eget foder och sedan nästan lika mycket till som de delar på över natten när de går tillsammans igen, Fester får tre stycken en kilos portioner under dagen så han står fortfarande på relativt mycket hö men så går det när man har två med olika behov och tuggbehovet är ju som bekant inget jag kan förneka Fester bara för att han är fet.

Så mycket kärlek.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar