tisdag 2 februari 2016

Guess what!

Fenja fick följa med mig och Salsa på en liten liten runda i skogen idag, jag tog henne alltså som handhäst för första gången -yey!

Kände att det var onödigt svårt för oss att promenera då jag själv har uppenbara problem att hålla jämna steg med Fenja i den knöliga/isiga snön... vi blir osams utan att det är någons "fel" så jag var i desperat behov av lite hjälp. Tack Salsa för hjälpen!

Det var ett litet äventyr att göra iordning båda, sedan lyckas ta sig ut genom grinden och sitta upp den ena utan att ha någon annan tillhands... men fan jag klarar ju allt. Haha, så fruktansvärt låg som jag varit måste jag passa på att elda på minsta antydan till glädje.

Det var skönt att komma upp lite men det var svårt att bara ha ena handen till Fenja, Salsa var pigg som tusan så jag hade fullt sjå med henne i den andra handen, om man bortser från lite oönskade travinslag gick det ändå väldigt bra. Lite skakigt förstås men Fenja gav Salsa tillräckligt med plats vilket var en förutsättning för att jag skulle genomföra det.


För att nämna fler roligheter har jag lyckats vinna en thermobar i en fototävling.

HALLELULJA!

Tror knappt det är sant, kan inte tänka mig någon som förtjänar det mer än mig och då menar jag inte för att det var en så fin bild utan för att jag slitit mig bokstavligt blodig flera gånger om dagen för att alla dessa hästar ska konstant tillgång till vatten även när temperaturen sjunker till -25.

Det blir tjejerna som får den eftersom det finns el draget till dem.

2 kommentarer:

  1. Åååå va roligt med thermobaren!!! Finns ingen som gjort sig mer förtjänt än dig av den vinsten! Grattis!!! Och Grattis till stora framsteg med tjejorna! Mamma

    SvaraRadera
  2. Men åh, grattis till både handhästridningen och thermobaren!! Hoppas att det vänt för dig nu <3

    (Uppdatering härifrån: inga svar på hudproverna än, väntar och väntar...)

    SvaraRadera