torsdag 18 februari 2016

Hej dagboken...

...jag är lite sliten, negativ och uppgiven nuförtiden vilket gör att jag inte känner mig särskilt sugen på att skriva ned vad som händer (och inte) men eftersom jag tränat tjejerna en del ska jag för dokumentationens skull dra det senaste:

Red Salsa genom byn i tisdags, hon var överladdad och sprättig så vi halkade till lite några gånger, inte särskilt fridfullt alltså men för henne var det välbehövligt att "titta av sig" ordentligt.

Igår gick vi ned till ridbanan och ägnade oss åt skritt längs spåret, jag var väl medveten om att underlaget ej inbjuder till några utsvävningar så planen var att öva skolor i skritt helt enkelt, det var en helt okej träning.

Tog sedan ut Fenja i en halvtimme, det var spänt men vi nosade runt på lite nya ställen och jag var väldigt nöjd med insatsen, hon är precis som de andra väldigt laddad nu.

Idag ville jag strypa mig själv långsamt, trodde i min erbarmeliga enfald att det skulle gå lika bra eller bättre än igår but nooo...

Hon stod på bakbenen 20 gånger och kom in till mig på eget bevåg 200 gånger varav hälften ledde ända fram till en "öm" knuff. Hela skiten tog över en timme men då var jag tvungen att ta pauser med jämna mellanrum för att stoppa fingrarna innanför tröjan (för jag höll på att inte riktigt överleva smärtan av att hålla i en snöig lina med förfrusna fingrar).

Det är knäckande att ägna sig åt något så krävande dag efter dag och få så lite tillbaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar