tisdag 14 oktober 2014

Sliten

Är rejält mör efter två dagars intensivt fixande i hagen. Jag har väl ropat "hej nu är jag klar" hundra gånger vid det här laget men först NU är jag klar!

Stora projekt kräver delmål, därför kände jag mig "klar" när ytterstängslet var färdigbyggt, likaså när uthängnaden av den stora elstolpen var komplett med ström å allt, när innerstängslet var uppe, när lösdriften var färdigmonterad och sedan när den var halmad, nedgrävd och klar... listan kan göras lång.

Samtliga stolpar slogs ner under savannliknande förhållanden vilket lett till att de "lossnat lite" nu när marken förvandlats till något som mer liknar ett träsk. Igår och idag har jag därför slagit om hundratals stolpar och dessutom ådragit mig det stora nöjet att höja i princip varenda isolator.

Det har regnat, det har varit kallt, det har varit jävligt jobbigt men det har även varit väldigt roligt att hänga med hästarna så många timmar åt gången. Det är underbart att se hur de beter sig, betar, sover, rullar sig, söker skydd, kliar varandra, leker lite... allt sker som på en given men osynlig signal.

Nu är allt färdigt så när som på att jag ämnar bygga mig en liten ridbana i hagen, typ picadero, för att kunna fortskrida med mina planer för framtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar