tisdag 7 oktober 2014

Energi

Tvärtemot vad bilden tycks illustrera är hästarna sprängfyllda med energi och låter sig villigt motioneras lösa i hagen.


Rucj har hittat sin inre hingst och tar leken till helt nya nivåer, ner på knä, upp och stegra, bita i nacken, svansen, benen... allt till Festers outtröttliga glädje. 

Även jag känner mig vitalare än på länge, att jag kan disponera mina resurser på lite mer frivillig basis (måste ju faktiskt inte rida...) bidrar förmodligen.

Jag har fått ordning på det mesta när det gäller hästarnas nya hem vilket faktiskt ger än mer energi än det tar. Halm, hö, kraftfoder, halmpellets och annat livsnödvändigt finns numera på sin rätta plats.

Båda stängslen (har väl påpekat att jag byggt dubbelt stängsel?) är dock inte helt färdiga ännu, på det inre ska det upp ytterligare en tråd och tillhörande isolatorer, det senare är nästan färdigskruvat så det står inte på.

Snart kommer jag sätta en ny framtidsplan på pränt, jag har nu en relativt klar bild av vad jag vill åstadkomma under vintern och första steget blir att verbalisera den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar