tisdag 7 februari 2017

Ljus i tunneln

Efter en helvetesvinter hade vi äntligen en bra dag. Fenja är som synes väldigt laddad, hon behöver (verkligen!) aktiveras men underlaget tillåter nästan ingen träning, med de andra hästarna kan man ju ta sig till bättre ställen men med Fenja är man som bekant mycket begränsad.

Jag har för längesedan insett mig besegrad av rådande omständigheter och har ordnat för att kunna köra henne till ridhuset men vägen är så jävla dålig (isig och spårig) så jag törs inte.

Mitt enda mål för dagen var att hon skulle gå ned på knä (så som vi tränade ett par gånger i början av vintern) och jag är oerhört nöjd med att det lyckades två gånger. Ja hon är frustrerad och biter mig nästan i ansiktet (hoppsan... haha) men att hon efter bara några minuter förstod vad jag ville trots att det inte är befäst på något sätt imponerade på mig, att hon överhuvudtaget klarade att fokusera på just den uppgiften var för dagen stort av henne, så duktig flicka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar