måndag 12 september 2016

Hej vare går

Denna ljuva sensommar, nu skulle man frysa tiden, har tränat en hel del och främsta prioriteringen har legat på Fester och Fenja eftersom de tu är som stoppade korvar. 



Har haft en del tuffa stunder med Frieserfröken men även några bra dagar. Kan ärligt säga att jag misströstar fullständigt ibland, det går så fint ena dagen och nästa är allt som bortblåst och hon går mer på bakbenen än på alla fyra, det går aldrig att hålla sig till planen med henne vilket gör det svårt att se några framsteg.

Jag är fullt medveten om hur stor skillnad det är på oss nu jämfört med förra hösten men när det går dåligt blir man snabbt varse om hur fort det kan vända käpprätt åt helvete. 

Försöker påminna mig om att vi lämnat den svåraste tiden bakom oss och att det går så sakteliga framåt men det är stundtals lättare sagt än gjort.


Hoppar lite över metern med Salsa nu, ska försöka ge mig höjdmässigt, känner att det nästan räcker så för lilla c-ponnypluttan. Ska satsa på att bredda och hoppa mer banor istället men paddocken är verkligen ingen höjdare när det inte regnat på så länge så det må dröja.


Rucj är snygg och glad nu för tiden. Han vill gärna träna, faktiskt, jag går hela tiden och väntar på att han ska tröttna men icke. Han kan stega fram till mig i hagen och börja veva med frambenen helt på eget bevåg - roligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar