onsdag 1 juni 2016

Busan

Så här roligt hade vi alltså för ett par dagar sedan. Jag hade gången innan travat för första gången, då var hon som bekant på monsterhumör under uppvärmningen men skötte sig fint under själva ridningen, denna gången var hon alldeles för lugn och "enkel" under uppvärmingen.

Jag förstod att det fanns dynamit kvar och mycket riktigt mynnade första trav-försöket ut i en bockserie då hon påpassligt nog lyckades göra sig av med tränset.

Jag hoppade av och fångade tränset innan det tog i backen (så jävla cool är jag) och sedan fäste vi lite balsnöre som käkrem och försökte igen.

Och därifrån är det filmat:



Det gör mig ingenting att hon brallade iväg, andra gången var det som synes väldigt milt och vi kunde fortsätta i trav efteråt, jag är bara så glad och lättad för att vi hittat framåtbjudningen. Det är ett så avgörande framsteg och öppnar en helt ny värld för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar