tisdag 8 september 2015

Hit och dit

Med Fenjan har det senaste tiden gått lite framåt och sedan lite bakåt och något steg framåt igen...

Vi hade en lite sämre dag igår men idag är jag riktigt nöjd. Hon ville varken lämna hagen eller lotsas runt i hagen inledningsvis så jag tog en andningspaus, laddade om, och bestämde sedan att se "krånglet" som bra träning och tog helt enkelt tag i problemet. Det enda jag ville var att kunna flytta henne i samtliga gångarter åt båda hållen (i lina i hagen alltså), ett par rejäla protester blev det men jag höll mig kall och fick relativt omgående ett stycke fin drake i snöret.

Hon må vara fruktansvärt tärande på tålamodet men jag skrattar nästan varje gång vi "hänger" och idag blev jag verkligen lycklig av att kunna tillrättavisa henne men ändå behålla hennes energi och bus. Det sista jag vill är att hon låter sig longeras rent mekaniskt utan att våga/vilja ta i och uttrycka sig.

Vi avslutade med pusskalas och idel glada miner. Efteråt hade jag ett extra roligt lek-pass med pojkarna, helt galna var de, Rucj kunde inte ens dricka vatten utan att göra snurrsparkar... haha!

Rucj har faktiskt börjat lära sig att veva med båda frambenen, han har ju länge varit flink på att peka/veva med ena benet men tvärvägrat att lyfta "fel" ben, av någon anledning lyfter han det svåra benet extremt högt vilket gör att jag skrattar ihjäl mig varje gång (man fattar ju varför han tycker det känns svårt när han gör det svårt).


1 kommentar:

  1. Underbart vacker bild! Den kan du sälja som poster!

    SvaraRadera