torsdag 24 september 2015

Gick ju bra

När jag matade tjejerna i eftermiddags följde Fenja efter mig till grinden och stod sedan där och följde mig med blicken, jag som inte ens övervägt att träna henne idag fick plötsligt bråttom att hämta utrustningen.

Charmigt nog har min lilla drakunge kaxat till sig ordentligt senaste dagarna, hon tyckte väl redan första feberdagen att den där människan inte längre var något att räkna med.

Anyway, vi gick lite längs vägen och snurrade lite på grusplanen, hon var långt ifrån foglig så jag bestämde mig för att visa min allra bästa tålmodigaste sida. Några gånger fick jag slå ut med linan ordentligt men mest stannade vi upp, räknade långsamt till fem och försökte sedan igen.

Skitbra gick det! Är riktigt nöjd med mig själv, fasen vad duktig jag är, Fenja blev  fin.




Rucj har egen hage igen sedan i fredags (har man tjockis plus smalis får man rodda en del...), nu går han i den tidigare ordentligt betade delen som nu efter någon månads vila är rena klöverängen igen. Han släpps ut där på morgonen och ställs tillbaka på kvällen så de får gå tillsammans över natten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar