onsdag 7 januari 2015

Segt det här

Tror inte jag gjort just någonting med hästarna än i år.

Eftersom vi som sagt bytt år har jag inte tillträde till ridhuset längre, nu vet jag väl inte om jag hade gjort den där sjumila promenaden i dagsläget ändå, underlaget är väldigt tufft just nu. Har inga planer på att förse mig med hallkort heller, jag har ju som bekant ridit endast en handfull gånger sedan september och vad som ska ske med vår träning framöver är ännu oklart.

Å ena sidan har "uppehållet" sporrat mig att tänka nytt, chansa och leva lite... vilket gett en del riktigt roliga stunder. Å andra sidan är det skönt att "slippa" rida varje dag, det är det faktiskt, samtidigt börjar det riktigt skrika inombords efter mer ridning, träning, utveckling, långturer, snabba galopper, hoppning...

Jag kommer förstås inte kunna leva utan att rida och det är svårt att hålla sig från tävlingsdatabasen i dessa tider. Möjligtvis är vi på't igen i vår, kanske, eller, jag vet int.

Just nu råder total stiltje, det är då ett som är säkert, men hästarna är glada och gulliga varje dag ändå <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar