söndag 4 december 2016

Stressveckan

Maj Gaaahd vad skönt att vakna idag och endast ha en drös mail, sms, samtal och betalningar att göra utöver vardagsbestyren med fyra hästar, tog mig en liten sovmorgon till kl 7 faktiskt så nu börjar jag känna igen anletsdragen i spegeln.

Den här veckan har varit helt galen, har farit runt som en skållad råtta i sökandet efter fungerande/ledigt ridhus eller -bana och icke att förglömma både bil och transport för att kunna förflytta min och Salsas små rövar vart vi nu än skulle.

Gick bet hela veckan men lagom till fredagskvällen hade jag löst allt och kunde invänta lördagen då jag hade provridning (vilken alltså initierade paniken). Var väl inget direkt drömläge att visa en häst som inte ridits ordentligt på flera veckor på grund av omöjligt underlag, därtill hade hon inte åkt transport på över ett år, varav jag var jäkligt angelägen att hinna iväg med henne någon dag innan men jag gjorde allt jag kunde och det sket sig ändå.

Istället har vi skrittat runt i timmar i skogen vareviga dag och hon har masserats, stretchats och pysslats om, att snubbla omkring på frusen lera i hagen dag ut och dag in måste sätta sina spår tänker jag.

Anyway, det blev ett litet äventyr att ta sig till ett ställe som jag aldrig ens varit på med en liten pålla som hade energi sprutandes ur öronen.

Nu har jag inte ens hunnit instagramma så det finns bara en "ny" bild att ladda upp här:


Tyvärr har det inte funnits tid att göra någonting med mina hästar på hela veckan men det får jag ta igen så fort det är möjligt.

Phew, säger jag bara, nu ska jag andas lite och förhoppningsvis gå en lättare vecka tillmötes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar