lördag 10 december 2016

Men fy fan Sverige

Jag må vara en tvättäkta känslomänniska när det kommer till hästar och grinar titt som tätt av stolthet, glädje, lättnad, saknad whatever... men grina av besvikelse gör jag aldrig, tills nu, jag är så besviken och skäms något fruktansvärt över senaste besluten kring dressyrsporten.


Ja men sätt ned den berömda foten, - fö fan!

Här ska inte utvecklingen gå framåt, här ska vi inte leva som vi lär (code of conduct..? Anyone? Har ni ens läst den själva??), här skall icke hästens väl och ve sättas främst - nej nej!

Jag blir så jävla förbannad när inte ens de så kallade vaggorna får grönt ljus. Finns det något som helst hopp om att ALLA ska kunna välja att tävla, låt de som vill rida med bett göra det men släpp för i hela helvete in den växande skaran av folk som tänker annorlunda, VAD är det man räds? VARFÖR får man inte tävla bettlöst (eller ens med elastiska sidostycken)?

"Vi skulle gärna se mer forskning på området"

Really?!

Finns ju för fasen gott om forskning kring bett men jag antar att man egentligen menar "vi skulle gärna se mer forskning som kan backa upp bettkravet", ja håll inte andan säger jag bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar