söndag 3 januari 2016

Snöglädje

Tror de flesta intygar att djur kan bli lite extra spralliga av snö, när ens 6 kg's vovve busar loss så flingorna yr är det dock gulligare än när 600 kg unghäst hoppar och slår vilt omkring sig.

Kul att vi äntligen berikats med lite snö och kul att Fenja också tycker det... Haha, ja man vet att man lever när man försöker leda ett busande Friesermonster. Äh, det gick bra ändå, hon slet sig inte, vi gick hela rundan, vi må ha fått upp pulsen på maxnivå men ingen skada skedd.


Efteråt sjönk temperaturen ordentligt och när jag tömkörde Fester började jag längta efter graven. Tänkte rida under stjärnorna ikväll, har längtat så efter den möjligheten, men nu vete faen... vill inte gärna göra just någonting när det är kallare än tolv minusgrader.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    har du ägt Moflos Zirkus? Jag är deltidsfodervärd på honom iallafall, han är nio år nu. Jag har en blogg där jag kanske kommer skriva lite om honom: nouw.com/amandaochdjuren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det har jag inte men jag har träffat honom några gånger och han är som du kanske förstått son till min Fester. Jag vill gärna se och höra hur han har det :) Var bor ni?

      Radera