tisdag 5 januari 2016

Går bra nu...

...aaah en sådan dag.

Bestämde mig för att faktiskt sadla Salsa, har ridit nästan uteslutet barbacka eftersom hon får skav av sin sadel, nu valde jag hoppsadeln.

När det är så här kallt tappar jag ständigt känseln i händerna vilket mer ofta än sällan leder till att jag klantar mig på ett eller annat sätt.

Nu gjorde jag en favorit i repris (exakt samma sak hände för några veckor sedan), nämligen gav mig själv en smocka i ansiktet när jag skulle dra ett hål på sadelgjorden. Hur går det till? Jo det ska jag be att få tala om.

Ni vet hur man lutar kåpan mot pannan/hjälmen när man drar gjorden? Mm, tänk er då att man tar i och drar åt gjorden men tappar greppet...? Resultat: en jävla knytnäve mitt i nyllet.

Denna gången lyckades jag åsamka mig själv en sådan stjärnsmäll att jag drabbades av blodsutgjutelse.

Fint.

När jag skakat av mig det värsta näsblodet och fortskred med uppsittningen insåg jag nästa misstag; sadeln jag valt är utrustad med stigbyglar som ej rymmer mina jättefötter. Jag rider gärna barbacka men jag rider inte gärna i sadel utan stigbyglar, nej nej, det blir så galet obekvämt jämfört med att sitta direkt på ryggen (jag rider ju med "tunnel"-sits då).

Vi genomförde den tänkta turen, mina inälvor må ha möblerats om men annars gick det bra.


Alltså ibland lyckas man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar