söndag 31 januari 2016

Efter bajs kom lite sol

Ja nu jeflar har jag varit gruvligt trött på livet senaste tiden. Storm, regn, is och skit... igår kom jag på fullt allvar in genom dörren (här hemma) och förkunnade att jag tamefan slutar med hästar. Nä men alltså jag klarar inte mer, vädret och underlaget knäcker mig totalt. I killarnas hage är det två decimeter tjock is helt utan att överdriva. Skiten fryser fast, höet blåser bort och trots brodd (på mig själv) är det plågsamt svårt att ta sig fram med allehanda tunga attiraljer i händerna.

Den glada nyheten är att Fenjas ben blev helt torrt efter en vecka (thank "God", orkar inte ens tänka på hur svullet det var) men hennes attityd har varit usel senaste tiden så någon särskild glädje av varandra har vi då inte haft...

Så kom då vändningen, äntligen, idag.

Tog med mig Salsa till banan (valde alltså bort Fenja trots att Adam var med) och red lite utan utrustning - roligt!!

Fenja var hela tiden hysterisk och jag trodde ärligt talat att hon skulle komma farande på eget bevåg... however, när så Friesermonstret hade längtat ut så fruktansvärt och dessutom sprungit ur sig lite bestämde jag mig raskt för att ta båda tjejerna på en promenad.

And it was awesome!

Jag är så nöjd med Fenja som gick längre än vi tidigare gjort och faktiskt även skötte sig helt okej när det dök upp en annan häst och körde om oss.

MYCKET nöjd!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar