fredag 1 januari 2016

Det gick ganska bra

Nyårsnatten förflöt utan större svårigheter. Det var ett dilemma att välja vilka hästar jag skulle vaka över men eftersom killarna har varsin box fick de stå inne och klara sig själva medan vi hängde med tjejerna.

Sagda tjejer hade dock en enkel resa, de brydde sig inte nämnvärt om fyrverkerierna, killarna har ett mer utsatt läge och jag kunde inte hålla mig från att titta till dem. De var inte särskilt lyckliga i stallet så vi gick en välbehövlig promenad vid 21.30 och ställde sedan in dem igen.

Skönt att det är över, man blir förbannad när hela jävla grannskapet bränner av pjäs efter pjäs, förstår verkligen inte att så många ägnar sig åt smällandet när de allra flesta har något slags djur i huset eller i dess direkta närhet.

På dagen igår hade vi en magisk promenad med Salsa och Fenja.

Jag tänkte för första gången gå en liten (pytteliten) runda i skogen med Frieserfröken. När vi gått 100 m flaxar det till framför oss och en enorm uggla uppenbarar sig, den hade en kråka i klorna och bemödade sig icke med att ta sig mer än någon meter i taget, alla vi fyra stod förstummade och stirrade på det magnifika djuret.

Och som grädde på moset tog vi oss, trots den spännande upplevelsen, lugnt och fint fram genom skogen och kunde slutföra "hela" rundan.

Jäkligt nöjd! Och berikad av naturupplevelsen.

2 kommentarer:

  1. Haha fy vad obehagligt. Skönt att höra att nyår gick bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo rå, Salsa tänkte bli rädd precis vid tolvslaget när det drog igång som värst men Fenja rörde inte en min så då ville hon nog inte vara sämre ;)

      Radera