måndag 9 november 2015

Salsas blogg

Fortsätter väl på samma lilla arabspår här.

I fredags red jag barbacka, inte helt lätt men roligt, i lördags gick vi endast kvällspromenaden och igår red vi ut med ett annat ekipage.

Lite spänd emellanåt men annars bombsäker med allt man möter. Vi har känt lite mer på galoppen nu och hon är verkligen kulsnabb så man får passa sig lite om man inte vill nå toppfart på någon sekund.

Att det inte stått så mycket om mina hästar har en förklaring.

Fenja har en galla på ena knät, den dök upp precis innan jag släppte ihop henne med Salsa, hon haltar inte och verkar inte lida av den men eftersom den inte har gett med sig än har jag varit ytterst sparsam med hennes träning.

Jag åker inte till klinik eller tar ut veterinär för en mjuk galla som inte genererar hälta men nu börjar jag nästan misströsta och överväga det ändå.

Hälta har jag däremot på annat håll, Rucj har varit halt på ena frambenet och där går det istället inte att hitta minsta antydan till "fel" på varken benet eller kroppen. Han har därför stått kvar i sin egna hage dygnet runt senaste dagarna för att på så vis åtminstone undvika att han härjar med Fester.

Igår bestämde de sig dock för att de visst kunde springa ikapp och leka "över" tråden. Kunde inte direkt avgöra om han fortfarande visade hälta men han verkade inte lida av det om man säger så... han gav allt han hade i form av både fart och brallningar.

Eftersom Rucj är ungefär lika bra på att bli lämnad ensam som Salsa är kan jag inte heller ta ut Fester. Funderar på att ställa honom i boxen så jag kan ta ut Festponnien men då måste man ändå ta sig ner för slänten och upp igen vilket inte känns optimalt.

Känner mig väldigt trött, är inte översvallande orolig för någon av dem men det tär ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar