torsdag 5 november 2015

Att få ordning på livet

Nu har jag febrilt letat efter fungerande rutiner sedan Salsa adderades till det berömda livspusslet, det går väl så där för att vara ärlig... haha, med själva Salsa går det prima men logistiken runt hästarna... tja, fyra hästar är mycket jobb helt enkelt.

Nu har jag äntligen röjt i respektive stall och lagt alla saker på "rätt" plats, sommargrejerna har fått ge plats åt mer vinterbetonade attiraljer, det var viktigt och jag känner mig redan lättad.

Den enda som har ett vettigt schema är ovan nämnda Arab.

Varje dag går vi en promenad på grus/asfalt dels för att det är hysteriskt bra träning att skritta på hårt underlag men även för att hennes hovar behöver "en omgång" och det har gett snabba resultat. Ska undvika att sväva ut om hovar då det lätt blir tre noveller och en roman men kort sagt ömmar hon inte längre vare sig när vi promenerar eller rider.

För övrigt rids hon rakt fram på mestadels hängande tygel, hon behöver kollas i munnen och innan det är avklarat avstår vi avancerade grejer, mest skritt blir det eftersom hon behöver byggas upp.

Idag har jag ridit med kamera för första gången, var inte så lätt att fota henne ensam men alltid något... hur söt?!



2 kommentarer: