fredag 13 november 2015

Busy...

Dagarna räcker tydligen inte till för att hinna med datorn.

Med Salsa har jag hunnit med ett försiktigt litet första hopp-pass, red i 14 minuter och över cavalettiehöjd endast men det gick i alla fall riktigt bra! Hon hetsar väl upp sig en del men vi hade roligt och kunde kämpa tillsammans. I varje språng träffade hennes svans mitt bakhuvud vilket fick mig att skratta högt... aaah, jag är så seriös.

Jag ska vända på hackamoret, vet inte varför det sitter åt det där hållet, jag har inte brytt mig om det eftersom jag ändå rider mest med lång tygel (och tror inte heller att det direkt skadar Salsa om man säger så) men om jag ska fortsätta våga lägga ut bilder på henne känns det bekvämare om utrustningen sitter som det är tänkt (sorry Emma! Hihi) och nu kommer jag rida med mer kontakt framöver.


Rucj är fräsch och undrar varför det är så lite action nu för tiden... ska våga mig ut och känna lite på honom under sadel.


Fenja är fortfarande knölig i ena frambenet, hon haltar inte men det känns så där ändå, jag bad min veterinär komma men hon gör tyvärr inte enstaka hembesök längre. Alltså jag orkar inte, önskar att hon var sämre så det skulle kännas halvvettigt att köra henne till klinik, Salsa ska tandkollas nästa vecka så den veterinären får väl titta på henne om det fortfarande ser lika ut (och det lär det väl göra).


Adam hann hem precis innan det blev mörkt igår så nu har jag faktiskt bilder på mig och Salsa. Ordnar det och återkommer.

För övrigt har jag gjort något som jag nog aldrig ens kommit i närheten av tidigare, jag har nämligen byggt om tjejernas hage så den blev mindre(!). 

Jag har kämpat med denna hage sedan i april, samlat ihop pinnar, sågat ner träd, tagit bort sly och framförallt opererat bort stubbar i alla olika storlekar. Tråden har aldrig varit i närheten av att gå fritt, nu fick jag nog och erkände mig besegrad, hela bortre långsidan flyttade jag in några meter för att undkomma de värsta fällorna och göra det hela något enklare för mig.

Inte är jag helt klar än tyvärr men nu har jag en sportslig chans innan snön lägger sig igen. Hatar alla dessa omöjliga hagprojekt jag drar på mig vareviga år, fan vad jag vill svära över allt slit och skit, nu blötsnöar det dessutom vilket inte direkt är någon stämningshöjare.

2 kommentarer:

  1. Haha! Dör. Klart det sitter åt fel håll. Måste ha satt det fel när jag skurade det. /trött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser nu att jag haft det fel förut också. Skrämmande.

      Radera