måndag 2 november 2015

Den varma dagen

Måste naturligtvis kommentera den osedvanligt höga temperaturen, anar något slags rekord för november, fick lite sommarfeeling i bara skjortan vill jag lova.

Morgonfodrade samtliga hästar och mockade en kärra hos tjejerna före frukost, efter frukost borstade jag båda flickebarnen plus tog en tur med Salsa som skötte sig finemang idag igen, efter lunch tog jag ut Rucjdjuret på en tur och tjosan vad roligt det var att sitta upp på min giraff efter att nyss ha ridit Emmas lilla nallebjörn... haha, samma ras och faktiskt släkt (Rucjs morfar är morfars far till Salsa), låt oss konstatera att de är ganska olika ändå.

När jag var färdig med Rucj hängde jag med dem i hagen och hann knäppa två kort innan solen helt försvann.


Mockade sedan så länge jag överhuvudtaget kunde se någonting, började vid det laget längta efter graven men svängde ändå förbi hos tjejerna igen för att ta ut Fenja en kort stund i mörkret. Salsa får frispel redan innan vi hunnit ut men efter en stund verkar hon inse att vi inte ens försvinner utom synhåll.

Nu har jag bara kvällsvändan kvar, den innebär kånka vatten och hö samt ledsaga liten arab på liten promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar