torsdag 3 januari 2013

New year

Alla år sedan slutet av 90-talet inleds för mig på mer eller mindre exakt samma vis: tillsammans med ett par skärrade hästar. Fyrverkerier alltså... Dino var fruktansvärt påverkad av detta och jag är faktiskt tacksam för varje år som går då han slipper vara med. Där han befinner sig nu finns det garanterat inga fyrverkeripjäser.

Bortsett från att det utbröt panik precis på tolvslaget så tar Erucj och Fester det hela bra, de har sett och hört fyrverkerier utan att reagera men som sagt... kl tolv på nyårsafton är inte roligt, någonstans, alls.

Året som gått bjöd onekligen på både roliga, midre roliga och inte det minsta roliga stunder.

Några av mina bästa minnen från 2012:

* April - När jag efter en lång resa svänger upp mot en liten gård någonstans i norrland och för första gången skymtar min älskade Fester.

* Juni - Bilden av mina vackra hästar som betar lyckligt tillsammans i samma hage, den kommer jag ha bevarad i minnet för lång tid framöver.

* Oktober - Får äntligen Erucj fullständigt friskförklarad efter skadan i februari.

* November - Sitter upp på den stolta vita springaren för första gången på nio månader.

* December - åker vagn efter en mycket nöjd Fester, efter många veckors intensivt "inkörande".

Den sista bilden från 2012, 

Fester, jag, Erucj, min kära Adam, storebror Jonas, lillebror Emil, 
mamma, farmor, farfar och bakom kameran Emils sambo Emma.



Tack Fester och tack Erucj för all glädje ni skänkt mig under året.

Planeringen för 2013 är förstås i full gång. Det ska bli så roligt!

//Sofia


1 kommentar:

  1. Vackert familjefoto! Bara lilla Emma som fattas, men vi vet ju att hon står bakom kameran just denna gång... :)

    SvaraRadera