söndag 27 januari 2013

Är så nöjd!

Idag har Fester (änteligen!) fått svänga sina lurviga igen. Vi "körde" en sväng med pulka nämligen och lilla älsklingsponnyplutten var så duktig!

Det väsnades något oerhört när man satte sig och åkte i pulkan, jag och Adam hade svårt att höra varandra över oljudet men Fester pinnade på så snällt så. Höll på att säga att han var helt obrydd men visst försökte han stirra ut pulkan i början, han hade även någon slags oövertänkt plan om att man kanske kunde stå på den tills den "dör"...

Ända sedan mitten av december har Fester gjort i princip ingenting (självfallet har vi gått på sporadiska promenader men det räknar jag till ingenting), var därför extra nöjd med hans uppträdande idag.

Han har stått en massa för att han har en gammal tandfraktur som är väldigt svår att hålla stången. Jag misstänkte från början, i våras, att han hade något obehag i munnen och visst var misstanken befogad. Det har blivit många klinikbesök (har helt tappat räkningen). Ända fram till december har jag kunnat hjälpa honom genom att skölja ur "hålet" med vattenslang två-tre gånger per dag, vilket av förklarliga skäl är pissdrygt men det går från pissdrygt till omöjligt när det är vinter och riktigt kallt.

Därför har han varit lite sämre i munnen nu en period och jag har inte kunnat använda träns/huvudlag och därmed blir det ingen körning. Senaste veckan har jag gett mig fan på att få rent i munnen på honom och visst har det hjälpt (några blånaglar blir det men han är verkligen otroligt hjälpsam och biter inte ihop i första taget).

Hoppas, hoppas att han kan få bli bra snart, det känns så himla taskigt och onödigt när han har ett perfekt bett och inte ens behöver raspas egentligen. Får man "leva med" en fraktur år ut och år in innan någon gör något åt det så har det förstås hunnit göra mer skada än om man märkt detta och tagit itu med det när det var färskt. Klagosången slut.

Repeterar: Är SÅ nöjd!

Slutet av november:


Början av december:



I LOVE MY LITTLE PONY <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar