söndag 16 december 2012

Japp, jag rider Fester.

Jag har inte tänkt ha honom som ridhäst till mig men jag vill att han blir ordentligt inriden för att någon i lämplig storlek ska kunna rida honom i framtiden. Fester älskar att jobba och gör alltid sitt bästa när han är med mig. Han är däremot inte menlöst snäll, han är präglad på mig och inte speciellt intresserad av andra, han tycker inte automatiskt att det är människor som "bestämmer". Så istället för att göra hans ridutbildning svårare för honom genom att låta någon annan rida så blir han riden en del av sin matte. Jag är en kompetent utbildare som kan rida med små hjälper som ändå är tydliga för honom, jag + utrustning väger strax över 50 kg och utgör därmed inget problem för honom viktmässigt. Vi har väldigt roligt när vi tränar!


1 kommentar:

  1. Jag tycker han ser ut att ha det kul och inte ett dugg besvärad av din "storlek". Det kan vara svårt att ha vikt som riktmärke när det gäller ponny. Det är ofta ryttarens längd och dåliga balans som är problem för hästen. I ditt fall är ju inte det några problem :)

    Tusen tack för julkortet

    SvaraRadera