torsdag 12 januari 2017

Ketchup

Tajm for a catch up.

Det har snöat, blåst, töat och snöat igen vilket skänkt oss helt ok underlag. Jag har ridit ut på ordentliga turer med lilla fröken varje dag förutom i måndags (då vi var till ridhuset) och gårdagen ägnades åt vila för samtliga på grund av att de vaccinerades i förrgår (vilan kom så lägligt så då jag verkligen hade tur med äckelpäckel-vädret...). Salsa är ju faktiskt spruträdd så hon livar upp den simpla vaccineringen men min veterinär är snäll och snabb så det var tämligen enkelt överstökat denna gång. Rucj fick för övrigt höra att han var rund och fin vilket alltid är roligt.

I måndags hade vi tid i ridhuset kl 20-21 så vi lastade och körde i beckmörkret vilket jag var lite smånojig över men Salsa klev rakt in i den svarta lådan och behövde inte ens mig med sig in (duktig!). Träningen filmades till viss del men det blev så mörkt och kornigt att jag kanske inte lägger upp någon film (utöver det som finns på min instagram), värmde upp med löslongering en god stund och galopperade sedan runt lite uppsuttet.


Pojkarna och jag tog en sväng om härom dagen, de var urgulliga och inkluderade Adam, borde nog lägga upp film från den dagen. Får återkomma.


Monsterungen och jag genomförde ett kortare, någorlunda lyckat, pass i... jag vill säga söndags.


Nej men dra mig baklänges vad härligt det vore med sommar. När det är -26 och vattnet fryser både hemma och i stallet blir man liiite extra less på den aktuella årstiden, att det svänger så vansinnigt fort att det sedan regnar en stund gör inte saken lättare att stå ut med, tar dock tacksamt emot att det gått så här pass bra att hålla igång Salsa senaste tiden. Hon kan vara lite klumpig över stock och sten men hittills (åh herregud ta i trä!) är hon inte det minsta benägen att halka under rådande omständigheter. Idag hade vi mycket nysnö att galoppera i vilket busan uppskattade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar