söndag 7 augusti 2016

Salsabus

Har haft en intensivare period med lilla busan och en del finns dokumenterat så här kommer film från lite "dressyr" samt lite hoppning.

I dressyren rider jag med mer western-"tänk" och plockar endast upp henne kortare stunder då hon som bekant är mycket känslig i munnen och jag dessutom är som jag är (dvs inte särskilt glad i att ägna mig åt konventionell dressyr).

Vi har inte kunnat använda banan så mycket, då den inte är särskilt rolig när den blir för torr, men senaste tidens regnande har inbjudit till några pass där. Det var ett tag sedan vi hoppade så det var om möjligt ännu mer krut i henne än vanligt när det äntligen dök upp hinder framför näsan på oss.

"Något överilat" som jag säger i filmen men det är härligt med en häst som klipper allt man styr på.

Har lite sadelproblem då hon musklat sig ordentligt och samtidigt gått ner vansinnigt mycket i vikt, hon var ju fet som en tunna i höstas så det är bara bra, jag rider därför barbacka mest hela tiden och testar endast med sadel vid enstaka tillfällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar