söndag 28 augusti 2016

Livet

Känner mig lite snuvad på sommaren, har inte lyckats återhämta mig efter Festers "nära döden upplevelse" och får inte tillräckligt mycket gjort samtidigt som jag känner mig väldigt upptagen mest hela tiden, sommaren får för all del gärna lida mot sitt slut då det är en ständig kamp att hålla Rucj hel och fin.

Min fina fina Rucj, han ser fantastisk ut nu, till mitt stora förtret har han dock i vanlig ordning snaggat manen. Jag blir nog tvungen att kapa hela skiten, i år igen, han har ett par längre testar kvar än så vi får se. Känns skitlöjligt att gråta över spilld man men när man kämpar med alla medel för att han ska slippa klia sig och det ändå inte fungerar blir man liksom lite less.

Han är snäll nog att bita av manen på Festsson också men så länge Fester andas och är glad får han ha vilken jävla frisyr han vill.



Plikttroget är Salsa den enda hästen jag håller igång ordentligt, hon är ju även den enda hästen som inte klarar att stå ett par dagar här och där, hon har börjat sätta vinterpäls nu så jag måste försöka hinna föreviga henne så perfekt och fin som hon är i dagsläget.





Har lagt ett långt slitpass med Fenja bakom mig så det tänker jag inte ens gå in på. Att hon inte räds presenningar kan väl nämnas, inte för att jag hade trott det, den typen av osäkerhet förekommer inte i henne.


 
Min kära fyllde år igår och jag firade det genom att ägna mig åt andras hästar, på ett eller annat sätt, hela dagen. Är fin jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar