onsdag 29 juli 2015

Lugnt

Borstade Fenja ordentligt igår och för första gången hade jag henne uppbunden under hela proceduren vilket var helt sjukt lyckat, jag väljer just de orden eftersom jag alltid tror att hon är sjuk när hon är lugn och foglig... haha. Hon brunstar rejält just nu och förmodligen blir hon lite mer segt inställd på grund av det, eller vad vet jag, känner att min erfarenhet av brunstande ston är begränsad.

När vi gick tillbaka till hagen for det förbi en cyklist vilket självfallet fick flickan att hoppa högt men hon återfick fattningen så fort att jag faktiskt lät henne vara (= jag drog inte i snöret), någon som däremot reagerade var Adam som tog ett hopp åt sidan och därigenom bekräftade att jag kan lita på att han gets out of the way om Fenja flippar - toppen!

Tänker mig att jag ska fortsätta ta henne till boxen varje dag, det blir en "skaplig" promenad (alltså snacka om att allt är relativt, haha!) och det är trevligt att slippa slåss med flygfän när man smörjer/borstar/täcker henne.

Dagens:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar