torsdag 9 juni 2016

Duktiga barn

Vilken bra dag vi hade idag.

Började med att ta ned flickorna till ridbanan för lite löshoppning, alltså Salsa måste vara det roligaste som finns - hon var bokstavligt talat ostoppbar! Vid ett tillfälle hade hon precis hoppat (hindret låg säkert på närmare 1 m), jag och Adam vände oss därifrån för att greja med kameran när hon småtravade fram till hindret och tog det igen från "fel" håll och sedan vände på klacken direkt och tog det igen i mycket lugn trav.  Jag sade "nej, nej vad gör du!" men det var inga problem för henne inte, hon gled över så fint så.

Helt normalt i full fart:


Det räckte tydligen inte så hon gick dit igen och tog det två gånger till i nästan trav/överilad skritt:


Hon är minsann inte bara fin att se på den där.


Fenja skötte sig otroligt bra, kommer video strax, är så glad för hennes (och min!) skull.



Sedan tog jag killarna på en lite längre tur i skogen, Fester som handhäst alltså men...


...ibland är jag rebellisk och rider alla hästarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar