torsdag 14 april 2016

Mycket bättre

I tisdags fick jag hjälp av Adam så vi tog båda brudarna med oss ner till ridbanan, Salsa och min bättre hälft får gå på lite avstånd efter oss så de varken stör eller försätts i fara vid eventuella missöden, Fenja skötte sig exemplariskt må jag säga.

Väl framme var Frieserfian lite seg så jag lät henne vara efter några varv löslongering. Jag grenslade istället araben och red helt utan utrustning, testade faktiskt även i trav och Fenja var alltså lös på banan med oss under tiden (jag är inte klok).

Supernöjd och glad för att Fenja var så helcool.

Igår gick vi lite bland träden bredvid lösdriften/vägen och det var darrigt, det riktigt sprakade i hovarna på henne så jag väntade tills hon var lugn nog att söka näsan ned i blåbärsriset och gick sedan tillbaka för att springa av henne ordentligt i hagen istället.


Har hunnit premiärrida Rucjdjuret för säsongen också, ville för en gångs skull rida på banan utan att hoppa och det var precis som jag trodde svårare att rida utan bommar att sikta på, han är fin och lydig men det finns mycket att jobba på.

För övrigt är han rekordbra i hullet för dagens datum, smal ja men inte fullt så illa som det brukar se ut i april, nu har han dock i princip slutat äta grovfoder (eftersom det börjar titta upp gräs...) så nu lär han väl rasa i vikt ett tag framöver den drygskallen.




Fester har och ska fortsätta få mer uppmärksamhet, han är bäst, hingstig som tusan just nu men han är en sådan pärla. Min älskade guldboll.

I morse byggde jag hoppbana åt mig och liten brun men hon var så het att jag valde att fortsätta i skogen istället, hon hade för dagen Rucjs hackamore och även om det bara är läderremmar i och ludd runt om så vevade hon en del med huvudet redan innan vi hunnit ta oss över några hinder. När vi inte ens kunde komma överens i galopp runt spåret kändes det onödigt att hoppa bara för att jag tänkt det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar