måndag 26 september 2016

Allmän update

Festsson har jag tömkört nästan varje dag senaste tiden, jag vill komma igång med körningen och är nu fast besluten att lyckas, vårt största hinder är hans förbannade gamla tandfraktur som gör det svårt att använda huvudlag på honom.

Jag tömkör i repgrimma för det mesta och överväger att även köra med endast grimma, han är känslig och lyhörd men eftersom jag har rejäl respekt för att köra och det dessutom finns gott om hästar i trakten (Fester är ju en hingst om någon missat det... haha) behöver vi öva ordentligt innan det kan bli åka av.

Han är löjligt fet men pigg och glad ändå, han vill gärna träna och nu märker man att orken kommit tillbaka på riktigt, älskar min Festponnie mer än livet självt.



Rucj har det kämpigt med knottinvasionen och är klädd för jämnan med korta nakenpauser för rykt och päls-/hudvård. För övrigt är han urstark och riktigt fin nu.


Salsa är pigg och krävande i vanlig ordning, hon tar som vanligt upp mest tid och energi, jag har grinat floder senaste tiden på grund av hela situationen med henne. Jag önskar att hon kunde bo kvar men det går inte och det sliter i mig något fruktansvärt.



Stackars Fenja måste ha stoppat huvudet i ett getingbo för hon har sett ut som något ur en skräckfilm senaste dagarna, hon har inte verkat märkvärt berörd men jag har inte kunnat göra något med henne, nu verkar det värsta ha lagt sig så förhoppningsvis kan vi träna snart igen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar